گردان قرآنی شهید آوینی

گردان قرآنی شهید آوینی

سوره فلق

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۱۱ ب.ظ


"به نام خدا"

 
در آغاز سوره فلق خداوند به بندگان خطاب می فرمایید که ای بنده من بگو پناه می برم به رب فلق با توجه به واژه پناه بردن می توان فهمید که خدا ما را ازوجود یک حادثه خبرمی دهد که می فرمایید پنهاه ببرید ازچه حادثه ای ؟در ادامه سوره باتوجه به کلمه فلق و معنی آن به منعی(پیدارشدن.آشکارشدن)می توان پی برد به خداوند پناه  می بریم از چیزی که فلق شده وآشکار می شود. از شره بعضی از انسان های که با توجه به پلیدی که دارند دنیا را گودالی می کنند و اتمام ظلت خود را درآنجا پیاده می کنند .امروز در غزه کشورهای غاصب ستمگر فلقی هستند برای ایجاد یک تاریکی وظلت بسیار بزرگ.
دسته دیگر که خداوند اشاره می کندهمان حسود های هستند که حسادت خود رابراز می کنند وباتوجه به جمله فوق می توان نمونه ای بی بدیل را در عرصه حسادت مثال زد نمونه هزاران سال عبادت درمحضر خدا را بایک حسادت تعویض کرد برای و ایجاد گناه از ازال تا ابد تمام جهانیان را گرفتار گناه کند.
امیدواریم که با دوری از حسادت وبصیرت مانند نوری که آسمان را روشن میکند پشت امام عصر باشیم وبرای روشن شدن جهان از پلیدی ها وبیدارگری...!!
 
  • گردان قرآنی شهیدآوینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی